vrijdag 12 maart 2010

Pimp Your Blog Now

Mijn blog is nog geen twee dagen oud en ik ben al vele ervaringen rijker in Bloggers-wereld. Woensdagmorgen met een kopje koffie achter de laptop sprak Google mij nog bemoedigend toe: een blog maken – het is gemakkelijk en zo gebeurd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens goed wist wat een blog was. Behalve dan dat Vriend Gadgets-ik-heb-ze-allemaal-en-weet-ook-nog-hoe-ze-werken mij verteld had dat dit precies was wat ik nodig had. Na de korte rondleiding gevolgd te hebben, kwam ik uit bij het drempelblokje: maak je blog –> doorgaan. Bij kopje koffie twee durfde ik te klikken.
Met hulp van de handleiding voor absolute computer-nono’s, zoals ik, was Huize Pennevreugd er voor ik het wist. Jouw blog - gemakkelijk in gebruik en flexibel stond op de site. En met wat geklik, gesleep, geknip en geplak had ik inderdaad snel een blogarchief. Het begon ergens op te lijken. Wel bleef er regelmatig een reclameblokje op poppen: Pimp Your Blog Now!!! Ik werd er een beetje zenuwachtig van. Pimpen, wat nou pimpen? Ik was net begonnen en blij dat ik hier met de meest basale computertrucjes überhaupt iets had staan.
Eerst maar die andere handige tip van Blog.com dacht ik: je vrienden enthousiast maken. Dus stuurde ik een mail om de lancering van mijn Blog te promoten. En de reacties kwamen binnen. Had ik zo mijn best gedaan om het geheel een esthetisch verantwoord uiterlijk te geven, moest Volger nummer 1 op mijn Blog – de familie alias mijn liefhebbende echtgenoot – per se Mevrouw Naveltruitje als profielfoto nemen. Tja, sprak hij, ’t is openbaar hè.
Daarna volgde Vriendin Neem-nooit-een-blad-voor-de-mond die zei dat het leuk, vlot en grappig was maar, dat als ik er echt iets van wilde maken, een paar schrijflessen best van pas konden komen. Naveltruitje, die dit ook las, zei dat dat helemaal waar was, toch? Mij zakte de moed al wat in de schoenen.
Helemaal toen Vriendin Familie-van-een-echte-bekende-schrijfster mij op de website van het bekende familielid wees die er natuurlijk zeer goed gepimpt uitzag. Toen Vriendin Penselenvreugd ook nog zei dat de blognaam haar wel meteen aan een oubollig bejaardenhuis deed denken, besloot ik op dat wipperige pimpblokje op mijn scherm te klikken.

Ik verdwaalde compleet op het web en raakte verstrikt in de meest vreselijke Blog’s variërend van zweverige, ayurvedische Goeroes tot dreigende Heavy Metals met veel bloed en zwaarden.
Thuisgekomen in Huize Pennevreugd besloot ik te pimpen met een foto van mijzelf. Dan maar de volledig zelfverheerlijking. Na drie uur zoeken in minstens duizend foto’s op de harde schijf kon ik er geen een, en dan ook écht geen één, vinden waar ik alleen, gewoon met mijn gezicht naar voren op stond. Ja, samen met Vriendin Penselenvreugd, of Vriendin Neem-nooit-een-blad-voor-de-mond en natuurlijk met Naveltruitje. Maar alleen niet. Het blijkt dat sinds we de digitale camera hebben ik altijd de foto’s neem. Daarom, tot iemand de moeite neemt mij op de foto te zetten, alleen en zonder skibril, muts, zonnebril, dichte ogen of volle mond moet u het zonder Pieternella Pimp doen.

1 opmerking:

  1. Heb je per mail wat leuke foto's gestuurd.En reactie plaatsen lukt hoor !
    x san

    BeantwoordenVerwijderen